|
Veelgestelde vragen |
 |
Hieronder staan de meest gestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Heeft u een vraag die wij hier niet beantwoorden, neem dan contact op via het contactformulier. Wij zullen uw vraag dan proberen te beantwoorden en indien nodig toevoegen aan deze FAQ. |
|
 |
Vragen en antwoorden over:VerzendenWat zijn de verzendkosten? Wij verzenden de door u bestelde goederen op een zo goedkoop mogelijke
manier via PostNL. Indien mogelijk zullen wij de bestelling in een veilige envelop
verzenden. Anders zal gebruik gemaakt worden van een pakketdoosje.
Afhankelijk van de omvang en het gewicht van uw bestelling berekent het systeem of het in een envelop verstuurd kan worden of dat pakketpost noodzakelijk is. Extra kosten voor verzending of anderzinds komen bij ons niet voor!
Verzendkosten brievenbuspost |
De verzendkosten van TNT post voor brievenbuspost zijn: |
Gewichtsklasse | Kosten |
0-20 gram | 0,91 |
20-50 gram | 1,82 |
50-100 gram | 2,73 |
100-250 gram | 3,64 |
250-2000 gram | 4,40 |
|
Verzendkosten pakketpost
|
De verzendkosten van TNT post voor pakketpost zijn: |
Gewichtsklasse | Kosten |
0-10 kg. | 7,25 |
|
|
Ik vind de verzendkosten te hoog, wat nu? Sommige producten moeten per pakketpost worden verstuurd vanwege de omvang. Bijvoorbeeld een potje verf past niet door de brievenbus.
De meeste van onze klanten kiezen ervoor om dan ook meer producten aan dezelfde bestelling toe te voegen. Een pakket mag maximaal 10 kilogram zwaar zijn en heeft een maximale doosomvang van 1 meter x 50cm hoog x 50cm breed terwijl de verzendkosten hetzelfde blijven! Het loont dus om meerdere producten in een bestelling te combineren.
De producten die qua omvang of gewicht per briefbuspost verstuurd kunnen worden zullen wij ook op zo versturen. Pakketpost gebruiken wij dus alleen als het echt niet anders kan!
Een ander alternatief is dat u de bestelling, op afspraak, bij ons komt afhalen in IJsselstein (Utr). Hoe weet ik of mijn bestelling pakketpost of brievenpost is? Op het moment dat u producten in de winkelwagen plaatst stelt ons systeem vast aan de hand van het gewicht en de omvang van het product of per envelop of per pakket verstuurd moet worden. Zijn er extra kosten verbonden aan de verzending? Nee, alleen de kosten voor de post- of pakketzegel(s) hoeft u te betalen. Via wie verzenden jullie? Wij maken gebruik van PostNL (voorheen TNT) of DHL voor de verzending. Wat nu als ik niet thuis ben om mijn pakket aan te nemen? De postbode zal dan proberen om uw pakketje bij de buren af te geven en als dat niet lukt kunt u het de volgende dag afhalen bij het postkantoor. Versturen jullie ook naar het buitenland? Ja dat kan, maar onze website kan alleen verzending binnen Nederland afwerken. Om dit toch mogelijk te maken kunt u de volgende stappen volgen:
- Plaats de producten die u wilt kopen in het winkelmand
- Registreer uzelf als klant (of log in als u al klant bent)
- Stuur ons een mailtje
- Wij zoeken dan uit tegen welke kosten wij uw bestelling naar u toe kunnen sturen
- Na ontvangst van uw betaling, versturen wij uw pakketje
Wij rekenen alleen in euro's af. Het verzenden van goederen naar het buitenland zullen voor zover dat kan via verzekerd transport doen.
Kan ik de bestelling naar een andere locatie (werk/school/buren/ouders/etc.) laten sturen? Ja, dat kan. Bij het afrekenen kunt u een ander adres invoeren waar de bestelling naartoe moet worden gestuurd.
Leveren en voorraadWat is de levertijd bij jullie? In principe worden de bestelde producten zo snel mogelijk geleverd na ontvangst van uw betaling. Als de bestelling en betaling bij ons binnen zijn, dan versturen wij uw bestelling. Vaak is dat, mits wij voldoende op voorraad hebben, binnen enkele werkdagen. Is het mogelijk een bestelling af te halen bij jullie? Ja, u kunt een bestelling afhalen bij ons in IJsselstein. U dient wel eerst een bestelling op te geven via Internet. Nadat wij de bestelling in ontvangst hebben genomen, krijgt u een bericht dat deze voor u klaar ligt. Er worden voor het afhalen geen kosten doorbelast. Maak na ontvangst van onze mail even een telefonische afspraak wanneer u het wilt komen afhalen. Hebben jullie de artikelen op voorraad? Bijna alle producten op onze website hebben wij op voorraad. Als een product alleen op bestelling leverbaar is, dan staat dit uitdrukkelijk bij de beschrijving vermeld. Soms komt het voor dat een artikel niet (meer) op voorraad is en wij moeten wachten op de voorraad aanvulling.
Mocht dit onverhoopt langer duren dan verwacht, dan nemen wij contact met u op per e-mail om u de situatie voor te leggen. Als u uw bestelling dan wilt annuleren, dan storten wij per omgaande het betaalde bedrag terug. Ik wil een groot aantal artikelen bestellen. Hoe weet ik of deze op voorraad zijn? Als een groot of groter aantal van hetzelfde artikel wilt bestellen is dat meestal geen probleem. Wij houden van (bijna) alle artikelen in ons assortiment een normale voorraad aan. Als u er zeker van wilt zijn dat uw bestelling op tijd geleverd kan worden, neem dan even contact met ons op voordat u de bestelling plaatst. Wij kunnen u dan duidelijk geven of de artikelen op voorraad zijn. Mochten er niet voldoende op voorraad zijn, dan kunnen wij u ook uitsluitsel geven wanneer de producten dan wel geleverd kunnen worden. Kan ik een bestelling laten inpakken in een cadeauverpakking? Ja dat is mogelijk. U kunt tijdens het afrekenen aanvinken of een bestelling wel of niet als cadeau ingepakt moet worden. Dit kost u een klein bedrag extra, maar u heeft direct een kant en klaar cadeau!
Een voorbeeld van een ingepakt cadeau:

BetalenHoe kan ik betalen? Betalen bij easyHobby.nl kan op verschillende manieren.
1. Vooruitbetaling
Maak het totaalbedrag van uw bestelling over op ING nummer NL30 INGB 0000 3801 08 t.n.v. easystores
onder vermelding van ordernummer (dit staat in de bevestigingsmail). Zodra het
bedrag is bijgeschreven zullen wij uw bestelling met enkele dagen verzenden.
2. Ideal betaling
Vanaf € 10,- is het mogelijk om via Ideal te betalen. Ideal is een initiatief
van de gezamenlijke banken om vanuit een webwinkel rechtstreeks te "internet
bankieren". Hiermee weten zowel klant als de leverancier zeker dat er een
directe betaling heeft plaatsgevonden.
Helaas is het zo dat de banken de leverancier een aanzienlijk kostenbedrag
per transactie in rekening brengen. Wij hebben besloten dat onder de grens van
€ 10 deze kosten niet passend zijn. Indien u voor meer dan € 10 aan
artikelen in uw mandje heeft geplaatst en u drukt op betalen, dan verschijnt
de Ideal betalingsoptie automatisch in beeld.
3. Cadeau of kortingsbon betaling
Als u beschikt over een cadeaubon of kortingsbon van ons bedrijf, dan kunt in het betaalscherm de code hiervan invoeren. Het bedrag van de bon zal dan afgetrokken worden van het totale bedrag van de bestelling. Het resterende bedrag betaalt u dan gewoon bij. Een bestelling van minder dan het bedrag van de kortings- of cadeaubon is niet toegestaan. Er wordt geen geld terugbetaald. Hoe kan ik vooruit betalen? U kunt betalen door het bedrag uit de orderbevestiging over te maken op:
ING nummer NL30 INGB 0000 3801 08
T.n.v. easystores Nederland, IJsselstein
o.v.v. het ordernummer
Zodra wij de betaling binnen hebben, wordt uw bestelling verzonden. U krijgt hiervan per email bericht.
Voor internationale betalingen heeft u de volgende codes nodig:
- IBAN: NL 30 INGB 0000380108
- BIC: INGBNL2A
Is betaling per ideal veilig? Ja, de ideal transactie wordt door uw eigen bank afgehandeld. Voor het betalen wordt u naar de website van uw eigen bank geleid. Als de transactie succesvol is, krijgen wij daarvan bericht. Hoe kan ik betalen met een cadeaubon of kortingsbon? Om te kunnen betalen met een cadeaubon of een kortingsbon gaat u als volgt te werk:
- Kies de producten uit die u wilt kopen en plaats ze in de winkelwagen
- Maak een klantaccount aan of login als u al een account heeft
- Klik op "Afrekenen" en volg de instructies. Bij het veld "cadeaubon of kortingscode" kunt u de code intypen die u heeft ontvangen. Het bedrag van de bon wordt dan afgetrokken van het totaalbedrag van uw bestelling.
- U kunt nu gewoon verder gaan met het afronden van uw bestelling
Let op:
Er worden door ons geen bedragen teruggeven. U moet dus zorgen dat u minimaal het bedrag van de cadeaubon of kortingsbon in uw winkelwagen hebt voordat u gaat betalen.
Contact met easyHobbyWat is jullie telefoonnummer? Wij zijn van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren te bereiken op de volgende nummers:
Telefoon 06 55 930 350 of 06 578 525 86 Hoe kan ik jullie bereiken? Voor vragen of opmerkingen kunt u bij voorkeur contact opnemen via het contactformulier. Wat is jullie mailadres? Als u ons wilt mailen doet dit dan bij voorkeur via het contactformulier.
Gebruik anders: info-apenstaart-easyhobby-punt-nl
(U kunt dit adres niet letterlijk overnemen, maar u moet de juiste tekens invullen bij invoer in uw mailprogramma) Jullie email komt soms niet aan, wat moet ik doen? Soms komen berichtjes niet door het "spam filter" van uw email programma of van uw internet aanbieder. U kunt er zelf voor zorgen dat ons domein "easyhobby.nl" wordt geplaatst op de lijst met te vertrouwen domeinen.
Over easyHobby.nlWaarom zijn de prijzen zo laag? Onze prijzen zijn laag omdat:
- Wij geen winkel hebben waardoor wij op de kosten kunnen besparen
- Wij groot inkopen en het voordeel hiervan aan onze klanten doorgeven
- Wij intensief samenwerken met onze Duitse zuster easyHobby Duitsland en daardoor kosten kunnen besparen
- Wij de goedkoopste web hobbywinkel van Nederland willen zijn!
Wie zijn jullie? Wij zijn easyHobby Nederland. Onze gegevens staan hieronder:
easyHobby.nl
Adres:
Smaragdhof 2
3402 GH IJsselstein
Telefoon 06 55 930 350 of 06 578 525 86
Kamer van Koophandel nummer 20786212
BTW nummer NL 068 463 522 B01
ING rekening NL30 INGB 0000380108 t.n.v easyStores Nederland
easyHobby.nl is onderdeel van easyStores Nederland. Ook de webwinkels easyGiftShop.nl en easyHomeDeco.nl vallen hieronder. Waarom zou ik bij jullie moeten bestellen? U zou bij easyHobby kunnen bestellen omdat wij:
- lage prijzen hebben
- ervoor zorgen dat u de bestelling binnen enkele werkdagen al heeft
- de artikelen op voorraad hebben
- geen extra kosten berekenen behalve de verzendkosten van TNT
- uw vragen beantwoorden en u daadwerkelijk verder proberen te helpen
BestellenHoe werkt bestellen bij jullie? Producten bestellen uit ons assortiment is erg eenvoudig en bestaat uit drie eenvoudige stappen:.
1. Kijken
Maak gebruik van ons eenvoudige zoeksysteem om de hobbyproducten te vinden die u zoekt. Dit is zo simpel als het aanwijzen van de juiste categorie op scherm en vervolgens de gevonden artikelen te bekijken.
2. Kiezen
U klikt op het artikel dat u wilt bestellen en klikt vervolgens op de knop "Winkelwagen". Ons systeem plaatst de gekozen producten in de winkelwagen voor u. Rechtsboven op het scherm wordt de winkelwagen weergegeven.
3. Kopen
Op het moment dat u uitgewinkeld bent, klik u op het tabje "Afrekenen" bovenaan het scherm. Er wordt gevraagd in te loggen of een gebruikersaccount aan te maken. Vervolgens volgt u de instructies op scherm om af te rekenen.
Ik heb geen orderontvangstbevestiging ontvangen, want nu? Er is een aantal oorzaken mogelijk:
- U heeft een onjuist email adres opgegeven
- U heeft het bestelproces niet volledig afgerond
- Er is iets technisch fout gegaan
Neem contact op met onze klantenservice. We kunnen dan even uitzoeken wat de juiste vervolgstappen zijn. Welk risico loop ik dat ik geen mail van easyHobby ontvang? Wij hebben in de praktijk gemerkt dat gratis mailadressen als Hotmail, Gmail, Yahoo, etc. mails vaak zien als spam. Bij voorkeur gebruikt u uw mailadres van uw provider, uw werk, etc. De spamfilters van de gratis providers zijn over het algemeen bijzonder streng en bestempelen mail, onterecht, snel als spam. Wordt mijn winkelwagen bewaard tot dat ik klaar ben met bestellen? Ja, als u een gratis account aanmaakt, wordt uw winkelwagen bewaard. Iedere keer dat u ons opnieuw bezoekt, verschijnen de gekozen producten weer in beeld.
RetournerenKan ik mijn bestelling retourneren? Ja dat kan. U moet hiervoor toestemming hebben van een medewerker van onze klantenservice. Zij geven u dan de informatie op welke manier u een bestelling kunt terugsturen. Hoe werkt het retourneren? Retourneren is alleen toegestaan indien hiervoor vooraf contact over
is geweest met onze klantenservice. Hiervoor kunt u gebruik maken van het contactformulier
op de contactpagina. Pakketten met retourartikelen die ongeautoriseerd aan ons
worden verzonden zullen niet worden geaccepteerd.
VoorbeeldenIk zou graag meer uitleg krijgen, kan dat? Ja dat kan. Wij hebben handige tips en leuke voorbeelden verzameld op een speciaal deel van onze website. Kijk op de voorbeelden pagina.
AssortimentHoe kan ik handig veel kleuren borduurzijde bestellen? Om het bestellen van veel kleuren te vereenvoudigen is op de schermen met DMC, Anchor en Venus zijde een "Kleurenzoeker" beschikbaar. Als u hierop klikt kunt u direct het kleurnummer (of een deel daarvan) intoetsen en de gevonden kleur direct in het winkelwagentje plaatsen. Dat scheelt veel gezoek door lange lijsten met beschikbare kleuren. Ik kan een product niet vinden, hebben jullie het dan niet? Als u een product echt niet kunt vinden in onze webwinkel, maar u denkt dat wij het wel hebben, neem dan even contact op. Wij kunnen proberen of we u kunnen helpen. Hoe kan ik kleurnummers van borduurzijde handig omzetten naar een ander merk? Wie hebben daarvoor handig webpagina die u kan helpen met het omzetten van DMC mouline, Anchor en Venus borduurzijde.
U kunt deze webpagina bereiken via Zijde omzetten.
VoorwaardenWat zijn jullie algemene voorwaarden? Onze algemene verkoopvoorwaarden kunt u hier inzien.
PrivacyWorden "cookies" vastgelegd op mijn PC? Onze webwinkel maakt gebruik van zogenaamde "cookies". Dit zijn kleine informatieblokjes die uw browser opslaat. Deze cookies zijn onder andere nodig om de verschillende onderdelen van de webwinkel met elkaar te laten communiceren. Daarnaast herkent de webwinkel u een volgende keer dat u ons bezoekt.
Als u geen informatie op uw PC wilt achterlaten na een bezoek aan onze website, dan adviseren wij u met de standaardfunctionaliteit van uw browser de cookies te verwijderen. Welke gegevens leggen jullie van mij vast? De volgende gegevens worden bij ons vastgelegd:
1. Naam, adres, woonplaats: Deze gegevens zijn uitsluitend bedoeld om de bestelde artikelen naar het door u opgegeven adres te verzenden.
2. E-mail adres en telefoonnummer: Om met u te kunnen communiceren over bestellingen, betalen en levertijden leggen wij uw mailadres en telefoonnummer vast.
3. Bestellingen en betalingen: De informatie over uw bestellingen en betalingen leggen wij vast om uw order te kunnen uitvoeren en de betaling ervan te kunnen vaststellen. Hoe gaat easyHobby om met mijn privacy? easyHobby.nl respecteert de privacy van haar bezoekers en klanten. Wij zullen ervoor zorgen dat alle persoonlijke informatie die u bij ons vastlegt vertrouwelijk wordt behandeld. De gegevens die u verschaft worden alleen gebruikt voor het afhandelen van informatie aanvragen, bestellingen en betalingen.
Wij zullen uw gegevens op geen enkele manier aan derden verkopen of op een andere wijze ter beschikking stellen. De medewerkers die betrokken zijn bij het afhandelen van een bestelling zijn verplicht de vertrouwelijkheid van deze gegevens te respecteren.
TechnischWordt er op de site gebruik gemaakt van Javascript? Ja, wij maken op een aantal plaatsen van de site gebruik van Javascript om het gebruik van de site te vereenvoudigen. Als uw browser geen Javascript toestaat dan kan het zijn dat enkele onderdelen van de site niet helemaal werken zoals het bedoeld is. Met welke resolutie kan ik het beste naar de website kijken? De website is geoptimaliseerd voor een resolutie van 1024 x 768 en hoger.
|
|
|